Felettébb hálás feladat egy ilyen terepjárólegendát fotózni. A sziklakert adott, az autó szép, s bár a Nap elbújt, attól még öröm minden képkocka a Land Roverrel. A Matchbox talán egyik legsikeresebb típusát 1987 óta gyártják megszakítás nélkül. Nem csoda, hiszen kézre esik, szép, a rugózása masszív és megmászik bármilyen akadályt, legyen az sziklakerti növény, rög vagy éppen sziklaorom. A nyugat Lada Nivája hasonló bájjal bír, mint az orosz testvér. Igazi munkásautó, erdészek, vadőrök, fakitermelők megbízható társa.

matchbox land rover land rover ninety macau sziklakert 1987
Land Rover Ninety

 

Terepjárónk az elsők közül került ki 1987-ben. Én a szerencsi búcsúban kaptam a rendszerváltás környékén, mikor bátyám a Ford Sierra XRi4-et. A makaói kisautót akkoriban három színben forgalmazták. Az első sorozat kék, a második fekete, a harmadik a képeken látható piros festéssel érkezett 1:62 méretarányban. A végtelenségig lehetne sorolni, milyen festéssel látták el a Ninety-t az elmúlt 32 évben egy biztos, a típust ma is gyártják és Makaó után megjárta a thaiföldi és kínai gyárakat is.

A mi piros Land Roverünk nem sokban tér el modern társaitól. A gallytörő rács maradt, a tető ugyanúgy műanyag, hogy az alváz még ma is fém, arra viszont nem vennék mérget! Az 1987-es változatból nem sajnálták az anyagot. Masszív fém alváz, erős rugózás ami még közel 40 év után is állja a próbát. Semmi sem hiányzik az autóról, még a vonóhorog is a helyén. A festék ugyan itt-ott lepattogzott és a kerekek is koptak már, összességében megkímélt Matchbox a Ninety. A fentieken felbuzulva ki is vittem a levegőre! 

matchbox land rover land rover ninety macau sziklakert 1987

Azt hiszem megtaláltam a legjobb helyet a Land Rovernek, ahol igazán jól érezte magát!

Gyártó: Matchbox
Ország: Makaó, Thaiföld, Kína
Sorozat: 1-75
Gyártásban: 1987-2018
Méretarány: 1:62