A Rover 3500 típust - gyűjtőnevén Rover SD1 - 1976-ban dobta piacra az angliai cég. Ez volt az utolsó Rover, amelyet teljes egészében a Rover mérnökei fejlesztettek és Solihullban kapta meg a Rover emblémát. A későbbi Rovereket már máshol gyártották és nagyban függtek a Honda és BMW fejlesztésektől. A Matchbox 1980-ban vette fel a palettára és 1986-ig maradt gyártásban.

matchbox rover 3500 rover rover sd1 england macau lesney rendőr police
Rover 3500 rendőrautók

 

Az SD1 népszerű és sikeres típusa volt a Rovernek, még amerikai exportra is gyártották. De a legnagyobb népszerűségre a brit rendőrségnél tett szert, főleg a V8 motorral szerelt változatai. A gyártás megszüntetésekor a szigetországi rendőrség bevásárolt a típusból, így oszlopos tagjává vált a flottának a nyolcvanas évek végére. Nem csoda, hogy a Matchbox nemzetközi piacra szánt változati is rendőrautók.

A gyűjteményben két kisautó is szerepel, s bár mindkettő 1980-as gyártás, mégsem édestestvérek. A sárga jelöléssel ellátott rendőrautó igazi brit Lesney gyártmány, míg a piros-kék díszcsíkos kisautó már Makaóban készült. Talán a fényképeken is látszik, hogy bár mindkét Matchbox jól viselte az elmúlt közel 40 évet, a makaói változat kopottabb és a tengelyek is megereszkedtek. A díszcsíkokon és a feliraton kívül az üvegezésben is különböznek, a Lesney változat kék üvegeket kapott, a makaói méregzöldet.

matchbox rover 3500 rover rover sd1 england macau lesney rendőr police
Galéria

A Rover 3500-ból gyártottak polgári változatot is, amelyek gyönyörű vörös, zöld, ezüst, sárga és kék metálfényezéssel készültek. A személyautók esetében a beltérrel is variáltak, hiszen egyaránt készült krém, piros és fehér belsővel is. A szépen megkímélt dobozos pédányok akár 20 000 forintot is megérnek, de a rendőrautók esetében is találni elképesztő liciteket állapotuktól függően. Átlagosan 3-4000 forintért lehet hozzájutni a szebb változatokhoz, én potom 500 forintért vettem a Lesney Rovert az áprilisi régiségvásárban, hogy ne árválkodjon a makaói.