A magyar Metalcar nem a minőségéről volt híres. Sok helyről koppintottak, lásd Batmobil vagy Corgi Mercedes, de a nyugati minőséget sosem sikerült utolérniük. A masszív öntvények elnagyolt élekkel, hamar lepattogzó festékkel és borzalmas minőségű tűtengelyekkel kerültek a trafikokba. Ez alól a Ligier JS2 sem volt kivétel, amely talán majdnem minden kisfiúnak meg volt a '80-as évek alkonyán. Nem túlzok ha azt mondom, a Ligier JS2 talán a Metalcar legrosszabb típusa volt, s csoda, hogy az én piros Ligierem még megélte a Kisautó Magazint.

metalcar magyar hungary ligier ligier js2
Ligier JS2 a magyar Metalcartól

 

A Ligier JS2 a francia Automobiles Ligier középmotoros spotkupéjaként látta meg a napvilágot 1971-ben. 1975-ig maradt gyártásban és az utcai autón túl készült belőle versenyváltozat is. A francia Ligier neve jól csenghet a néhai Forma 1 rajongóknak, hiszen 1976-tól 1996-ig aktív résztvevője volt a száguldó cirkusznak kisebb-nagyobb sikerrel, mígnem Alain Prost fel nem vásárolta, majd Prost néven vitte tovább a francia zászlót. De ahhoz, hogy a Ligier eljusson a Forma 1-hez, kellett a JS1 és JS2, hiszen az első versenytapasztalatokat ezzel a típussal szerezték Le Mans-ban.

metalcar magyar hungary ligier ligier js2
Galéria

Ezt a lendületet sajnos a magyar Metalcar kisautó már nem adja vissza, így inkább eszmei értéke van a kis piros autónak. A modell igénytelenségét jól mutatja a csúnya, de nyitható ajtók kidolgozása és a meghajlott tengelyek. Bevallom őszintén nem emlékszem, hogy ez a kisautó hogy nézhetett ki újonnan, pedig volt belőle kék is. Eredetileg a Norev gyártotta, nyilván nem ilyen minőségben. Bontatlan állapotban van értékük, de a képeken szereplő típus nem hiszem, hogy bármi fabatkát is érne. Én azért örülök, hogy a 30-40 éves autó ha ronda is, gyermekre veszélyes és már gurulni is képtelen, még egyben van.