A Ford talán legtöbb generációt megélt típusa, a Thunderbird vagy csak lazán T-Bird 1955-től egészen 2005-ig volt jelen a piacon és megfordult a Nascarban is. Az Egyesült Államok egy közkedvelt és mutatós szériája volt, függetlenül melyik generációt célozta meg a vásárlóközönség, a T-Bird az ötven év alatt legendává érett, s mind a kabrió és kupé változatok szép karriert futottak be a közel 4 és fél millió eladott példánynak hála. A Matchbox egyeránt emléket állított a klasszikus 1957-es kabriónak és a 9. generációs kupénak is, amely többek közt gyűjteményemet is gazdagítja.
A típust 1987-ben védette le a Matchbox International, de az első változatok csak 1988-ban gördültek le a Matchbox szalagjairól, s 1996-ig gyártásban maradtak. Az első típusok piros, bordó és metálszürke fényezéssel készültek, majd 1992-ben megjelent a képeken is szereplő extrém metálkék és rózsaszín párosítás, amely elsőre bizarrnak tűnik, de a valóságban kifejezetten jól áll a T-Bird kupénak. Ahogy a Sterling esetében, úgy az alváz itt is színre festett és "díszcsíkként" is szolgál.
A nagytestvér '83-mas debütálása nem titok, meghökkentette a típus szerelmeseit, hiszen a Ford első ízben szakított a '70-es évek tipikus kocka/ladik formáival, s a 9. generációs T-Bird már igazi sportkupéként jelent meg a piacon. Gyártották 3,8 literes V6 és 5 literes V8 motorokkal is, ebből is látszik, hogy nem kifejezetten családi autónak szánták, még az amerikai méretek mellet sem. Az utolsó 11. generációnál már visszatértek a gyökerekhez, s az első 1957-es kabrió egy retro-futurista átdolgozásával lepték meg a rajongókat. 2005-ben megszűnt a típus és a Ford nem is jelölt ki örököst, amely tovább vihetné a T-Bird hírnevét.