Először az 1980-as Genfi Autószalonon került bemutatásra az Audi ma már kultikus típusa, a Quattro. A típusnév nem véletlen, hiszen az olasz quattro szó mint négy, az autó négykerék meghajtására utalt. A '81-től '89-ig gyártott masszív utcai járgány a német márka talán legikonikusabb típusa, amely egyaránt bizonyított közúton, rallyban és pikes peakben is. Még ma is felemelő látvány egy klasszikus Group B-s Quattro a historic mezőnyben, amellyel fénykorában, a nyolcvanas években olyan piloták arattak VB aranyat, mint Walter Röhl, Stig Blomqvist vagy Hannu Mikkola. A Matchbox egyaránt emléket állított a rallyautónak és az utcai változatnak is.
A gyűjtemény darabja 1989-ben látta meg a napvilágot, de magát a típust 1982-ben kezdte el gyártani a Matchbox Toys Ltd. Az első változatok a hivatalos Audi Sport festést kapták, míg a később közúti kisautók metál bordó, metál szürke és metál kék színben pompáztak. Kínai gyártmánykét azt hinnénk kevésbé igényesen összerakott típus, de el kell ismerni, az Audi Quattro esetében alapos és igényes munkát végeztek. A fém alvázra masszív öntvény került, erős tűtengelyekkel. A típus érdekessége, hogy a régi klasszikus Superfast kerekeken túlmenően a későbbi gyártmányok a jól ismert "pöttyös" 1-75 kerekeket kapták.
Az 1:58 méretarányban készült kisautó nem kifejezetten ritkaság, így pár ezer forintért hozzá lehet már jutni. Nekem a Jézuska hozta valamikor a kilencvenes évek elején, s a szűk harminc év ellenére egy-két festékleverődéstől eltekintve szép állapotban maradt meg. Készült belőle Super Kings változat is, amely a nagyobb méretaránynak köszönhetően részletesebb kidolgozást és nyitható ajtókat is kapott. Ezek a változatok jóval borsosabb áron szerezhetők be, bár népszerű típus révén itt sem kell 3-4 ezer forintnál többet leszámolni érte.