A nyolcvanas években a Buick még aktív szereplője volt az amerikai Nascar sorozatnak. Bő harminc évvel ezelőtt persze a Nascar sem ugyanolyan volt, mint most. Az autók jobban emlékeztettek az utcai változatokra, hiszen nem sorozatban, megrendelésre gyártott sziluett versenyautókról volt szó, hanem kvázi átépített járgányokról. A Buick 1986-ban állította csatasorba a hatodik generácóis Le Sabre utcai változatának, oválpályákra átépített versenyváltozatát. A LeSabre Grand National alapjaira épülő járgánnyal a már jól bevált Regalt cserélték le. Külön érdekesség, hogy az utcai változatból nem készült, csupán 117 darab, így a vetélytársak nem titok, kicsit értetlenül álltak a Buick típusváltása előtt.

Buick Le Sabre 1989 és 1991 között gyártott Matchbox változata

 

A '86-os Daytona 500-ra már megérkeztek az új Buick Nascar autók. A '83-mas Wintson Cup győztes Bobby Allison vezetésével négy top 5 helyezést és egy Talladegai győzelmet sikerült bezsebelnie a Stavola Brothers Racing Le Sabrejével. Ez év végén a 7. helyre volt elég.

Igazi versenyautó a Buick, a Matchbox egy gyönyörű kisautója

1987-ben már négy Le Sabre vett részt a Nascar szezonban, s Daytonában már futamgyőzelmet könyvelhettek el a Buicknál. De ugyanebben a szezonban a Le Sabre karrierje derékba tört. A talladegai versenyen Bobby Ellison hátsókerekei szétdurrantak, az autó elemelkedett, s közel 200 mérföld/órával a betonfalnak csapódott. S bár ő maga és nekiütköző ellenfelei sértetlenül megúszták a balesetet, az autóról leszakadó alkatrészek súlyosan megsebesítettek pár nézőt. A baleset arra kényszerítette a Nascar bíráit, hogy jobban szabályozzák az autók teljestményét. A Buick ezek után úgy döntött, hogy visszatér a jól bevált Regalhoz és nyugdíjazza a Le Sabre-t.

Galéria

A Matchbox 1987-ben állított emléket a rövid életű Buick versenyautónak. 1993-ig csupán háromféle festéssel készült, s bár egyik sem hivatalos Nascar festés, ettől eltekintve egy legalább annyira szép és igényes kisautó, mint a korábban bemutatott Sierrák. A mi sárga-piros, 10-es rajtszámú Shell festéssel készült Buickuknak egyébként van egy BMW testvére is, hiszen a BMW M1 Procar sorozathoz is felhasználták ez a szín- és matricasémát.