Több csodát is rejtegetett az a poros padlásgerenda, nem csak a Stutz Bearcatet és nem csak Matchboxot. Mai kisautónk szintén a régmúltat idézi, a vintage és old timerek korát, a '30-as évek Amerikáját, melyben Ford furgonokkal fuvarosok, kisiparosok és kisvállalkozók rótták a metropoliszok végtelen és zajos utcáit, igyekezve megvalósítani az amerikai álmot. Jelen autónk nagytestvérével hajdanán olajtüzelésű sparhelttel házaltak a szorgos kereskedők.
A modell abszolút amerikai. Nem csak a típus, hanem a márka is. Az Ertl-t 1945-ben alapították, s ma is híres az élethű, gyűjtőknek szánt kisautóiról. Az iowai vállalat még ma is aktív, bár az autókat már régen Kínában gyártják. A mi furgonunk is kínából érkezett, de sajnos nem tudtam behatárolni a korát. Nagyon nehéz megbízható forrásokra találni a neten, egyaránt megjelölték 1985-öt és a kilencvenes évek elejét is a Ford születésének. Ha tippelnem kellene, saját és bátyám kora alapján '85-re tenném a típus elkészültét.
Az idő azért kikezdte a kisautót, az első gumik elvesztek, a hátsó gumik pedig rendesen elértek és bekeményedtek. 20 évet minimum egy helyben állt. A fotókon látszik is, hogy a gumi összenyomódott azon a ponton, ahol a gerendát érte. A krómhatású lökhárítók sem fénylenek már, s a festék is megkopott itt-ott. Nem számít különösebben ritkaságnak, használtan de patika állapotban 4-8 ezer forint között már be lehet szerezni egyet.
Természetesen nem csak sparhelt kereskedő festéssel készült, gyártottak belőle fehéret, sárgát, kéket és több kisiparost is felvonultattak. Nem hiába, a '32-es Ford Delivery Truck talán az egyik legnépszerűbb kishaszongépjármű volt, s nem csak az Egyesült Államokban, de Angliában is.