A Ford 1983-ban mutatta be a Sierra sportváltozatát, az XR4i-t. A típus onnantól kezdve szinte állandó résztvevője volt mind a raliversenyeknek, mind a zártpályás túraautóversenyeknek. Olyan nagymenők ültek a volánja mögé, mint a ralilegenda Colin McRae vagy Ari Vatanen, míg túraautózásban Andy Rouse vagy Steve Soper. A Taunust leváltó modell még ma is hivatkozási alap gyűjtők és Ford mániások körében. Egy biztos, kevés olyan típus van a történelemben, mely egyaránt helytállt és közkedvelt volt murván és zárt pályán is. Rengeteg motortípussal gyártották, de legnépszerűbbnek a 2 literes turbós változat bizonyult. A Cosworth változattal Didier Auriol állhatott a dobogó élére a '88-as Corsica Rallyn, de egy évvel korábban a Texaco Sierra megnyerte a Túraautó Világajnokságot is, mint márka. A nyolcvanas évek egy roppant sikeres versenyautója volt, mígnem 1993-ban le nem váltotta az Escort.
Ahogy a nagytestvér, úgy a Matchbox kisautója is egy sikeres típus volt, hiszen 1983-tól egészen 1997-ig gyártották. Az 1:58 méretaránynak, a kiváló rugózásnak, az igényes összeszerelésnek és festéseknek hála, lazán maga mögé utasította a rivális gyártók Sierráit. Ma is talán a legszebb Matchbox versenyautó, amely elhagyta a makaói gyárat.
Sikerült két teljesen különböző Sierrát beszereznem, hiszen míg a fekete Texaco matricázással ellátott autó a valóságban a túraautó világbajnokságban szerepelt, addig a fehér Sierra már vérbeli raliautó a Brit Nyílt Ralibajnokságból. Egy típus, két teljesen más világ. Öröm volt fotózni a két Fordot!
A cikkben szereplő kisautókon kívül készült a Sierrából fehér személyautó, metálszürke, sárga és fehér-piros Virgin versenyváltozat is, de 1997-ben a típust felvették a Light & Sound szériába is, melyben a korábban bemutatott Mercedes 500 SEC-hez hasonlóan működő szirénákat és villogót kapott, mint tűzoltó és rendőr. A fekete Texaco változatot 1989 és 1991 között gyártották, míg a brit raliváltozat 1992 és 1993 között volt gyártásban.
A Texaco Sierra bátyám gyűjteményéből való, makaói, fém alvázzal. A fehéret már magam szereztem be, s az már thaiföldi gyártmány, műanyag alvázzal. Sebaj! A lényeg, hogy én sem maradok Sierra nélkül!