A Grand Prix Racing Car előtt már voltak formula autói a Matchboxnak, elég csak a Formula 5000-re vagy az F1 Racer sorozatra gondolni. Az 1988-ban indított szériát viszont nem a Forma 1, hanem annak amerikai unokatestvére, az Indycar ihlette. Az 1:55 méretarányban készült versenyautók széles hátsó és első légterelőkkel készültek, amelyeket a valóságban az épített circuit és utcai pályákon (pl. Long Beach, Road America) alkalmaztak a versenyistállók. A Matchbox spoiler választása érthető, hiszen az oválpályára szánt kicsi légterelők nem néztek volna ki túl jól ebben a méretarányban. A későbbi gyártmányok viszont hátsó légterelőből kaptak oválpályás változatot is, de a miénk egy igazi "utcai" Indycar, Makaóból.
Vasárnap sikerült szert tennem a típusra a miskolci régiségvásáron. Nem az első és egyetlen szerzeményem a Grand Prix Racing Car, hiszen márciusban egy Blaze Busterrel lettünk gazdagabbak kisfiammal a régiségvásár után. A kisautó kifejezetten szép állapotban maradt meg. Minden a helyén és a tengelyek sem deformálódtak.
A Matchbox 1988-ban dobta piacra az első gyártmányt, amely a képeken is szereplő világoskék-fehér festéssel érkezett Shell szponzorral és 15-ös rajtszámmal. Színes kis típus a Gran Prix Racing Car, hiszen a kitalált festéseken túl eredeti Indycar autók matricázását is megörökölte, mint például a sárga Penzzoil vagy a fehér-fekete Havoline. A szériát egyébként Indy 500 néven is gyártották. Közel 30 féle változat készült belőle legalább 15 alapfestés variánssal.
Mivel elég sokat gyártottak 1988 és 1992 között, így az ára sem egetverő. Én potom 500 forintért jutottam hozzá, webes piacokon 1000 forinttól 7000 forintig árazzák állapotától és dobozától függően. Számomra azért is érdekes típus, mert gyerekkori emlékek abszolút nincsenek róla, valahogy senkinek nem jutott ebből a sorozatból a környezetemben. Ezt most pótoltuk!