Nem a BMW Dixi volt az egyetlen modell, amelyet volt szerencsém lefotózni kollégám gyűjteményéből. Egy hasonlóan gyönyörű kisautó is járt nálam azon a hétvégén, a Mercedes 500K személyében. A Maisto által gyártott 1:18-as méretarányú modell a BMW Dixihez hasonlóan a legkisebb részletekig kidolgozott, s bár valamivel könnyebb és olcsóbb anyaggal dolgoznak, mint a Ricko, a Mercedes így is gyönyörű.
A '30-as évek második felében az 500 széria tagadhatatlanul a Mercedes-Benz zászlóshajója volt. Az 1936-ban bemutatott 500K roadster pedig egy igazi különlegesség, egy álom, a Mercedes csúcskategóriája, a luxus és a modernitás ötvözete. A német gyártó olyan fejlesztéseket eszközölt egyedülállóként az akkori európai piacon, mint biztonsági üvegezés, hidraulkius fékrendszer és 12 Voltos elektromos rendszer az ablaktörlők, irányjelzők és ajtózárak működtetéséhez.
A ma már veterán típus talán az egyik legritkább és legdrágább autó a milliárdos gyűjtők és múzeumok flottájában, hiszen a speciális roadsterből alig készült 30 darab. Maga Bernie Ecclestone is büszke tulajdonosa egy Mercedes 500K-nak, melyhez potom 700 000 angol fontért jutott hozzá. Magyar valutában ez durván 250 000 000 forint!
A mi Maisto modellünkhöz újonnan 100 dollárért már hozzá lehet jutni, a nemzetközi piactereken 10-20 000 forint között mozog az ára. Gyönyörű modell, működő rugózással és kormányszerkezettel, kihajtható hátsóülésekkel és nyitható motorháztetővel, mely mögé ha bekukkantunk, megtaláljuk a motor élethű mását is. A nagytestvérrel ellentétben ez nem eszik 30 litert 100 kilométeren.
Ahogy a Dixi esetében, úgy itt is élmény volt minden képkocka a Maisto modelljével. Abszolút vitrinbe való darab, más gyártókhoz képest roppant baráti áron. A kék festésen kívült készült feketében, fehérben és piros-fehérben is.