Nem csak korosztályom szerint, de a szakmai berkekben is gyakran elhangzik, hogy a motorsport aranykora sok tekintetben a nyolcvanas évek volt. A Forma 1 az őrült turbómotorok korszakát élte, míg a Rally VB-n 1982-ben megalkották a Group B specifikációt, amelynek következtében minden idők legelvetemültebb, legerősebb és leglátványosabb versenyautói születtek a kategória '87-es megszűnéséig. A cikkünkben szereplő rallyautó is egy a Group B szörnyei közül, a Ford RS200 1986-ban tört be a Rally VB-re.

Ford RS200 1:55 méretarányban

 

A 3000 köbcentis középmotoros versenyautó 444 lóerővel bírt, s a Group B talán egyik legszebb járgánya volt. Külön érdekesség, hogy spórolás végett nagyon sok alkatrészen osztozott a Group A-ban versenyző Sierrával. A Group B-s rövid pályafutása alatt csupán egy harmadik helyet sikerült összehozni a '86-os Svéd Rallyn Kalle Grundel vezetésével és Terry Harryman navigálásával. Sosem tudta utolérni a szintén legendás Audi Quattrot, Lanciát vagy a Peugeot. A vetélytársakkal szemben a Ford RS200 lényegesen nehezebb autónak bizonyult. Ahogy a legtöbb B-s rallyautó, úgy az RS200 sem kímélte a versenyzőket. Így következhetett be a '86-os tragédia, mikor a Portugál Rallyn Joacquim Santos elvesztette az uralmát az autó fölött és a nézők közé csapódott. Az ilyen sorozatos tragédiák és balesetek vetettek véget a Group B-nek '87-ben.

Galéria

A Matchbox 1986-ban, 1:55 méretarányban állított emléket a Ford RS200-nak. Nem sok változat készült belőle. A fehér alapfestést variálták piros és kék mintákkal, de készült a képeken látható kék alapon fehér mintázattal is. A mi kisautónkat 1989 és 1990 között gyártották, s kiefejezetten szép állapotban maradt meg. 1000 és 10 000 forint között mozog a webes piaci ára állapotától és dobozától függően.