A húsvéti képeslapról már ismerős lehet a Ford A Modell furgon változata. A Matchbox méltatlanul elhanyagolt sorozata, a Models of Yesteryear talán legnépszerűbb típusa volt, hiszen közel 40 festéssel készült, nem számítva a fa felépítményes, az autómentő és teherautó változatokat. A Modell A Van egy klasszikus kisáruszállító a '20-as, '30-as évekből. A T Modell méltán népszerű utódja, amely szépségével és egyszerűségével a múlt század első felének meghatározó autója volt. A több mint 4 millió eladott példány már önmagában a halhatatlanok sorába emeli az A modellt. Az anno 36 féle felépítménnyel - roadstertől a pickupon keresztül a kabrióig - rendelhető autó talán a múltszázad legsokoldalúbb típusa volt és erősen kétlem, hogy azóta bármely gyártó felülmúlta volna. Nyilván közel 100 évvel ezelőtt mások voltak a standardok és az elvárások, elég volt egy jó alváz és motor, a felépítmény már könnyen igazítható volt. Viszont a Ford A Modellből még ma is léteznek működő, aktívan használt példányok, s hogy a mai kor autói száz év múlva is hibátlanul beindulnak, azt erősen kétlem.
A Matcbox kisautója 1981-ben gördült le a Lesney gyártósoráról. Az Y22/1 lajstromszámú típus a Ford A Modell 1930-as változatát örökítette meg. A mi kisautónk a svájci Toblerone csokigyár flottájában szolgált, s feltételezhetően jó sok hegyi emelkedőn kellett átverekednie magát, hogy időben leszállítsa a berni finomságot a vidéki kisboltok polcaira. A Models of Yesteryear egy roppant népszerű sorozata, hiszen közel 40 festéssel készült, reklámozta a Ballantines whiskeyt, a Guiness sört, a Maggit, de megafonnal ellátott változatok is készültek belőle egy-egy rádióállomást reklámozva és még így sem teljes a lista.
A modell külön érdekessége, hogy egyike azon kevés Models of Yesteryear kisautóknak, amelyek teljes üvegezést kaptak. Nem csak a szélvédő, de az oldalablakok és a hátsó ablakok is üvegezve voltak. A fényképeken szereplő kisautón is jól látható az üvegezés! Egy igazán megkímélt példány ami nem is csoda, hiszen évtizedeket állt eredeti dobozában. A Matchbox nem sajnálta belőle az anyagot, kézbe fogva érződik a súlya, a szinte teljesen egészében öntvény kisautóban a belső teren kívül szinte sehol sem használtak műanyagot. A Models of Yesteryear gyűjtemény egy kétségkívül elegáns darabja, mégha haszongépjárműről van is szó.
A Ford A Modellt 1927-től gyártották 1932-ig. S ezalatt a szűk 4 év alatt készült belőle 4 858 644 darab, beleszámolva az összes lehetséges felépítményt. Bármennyire is lélekölő lehetett a Ford gyártósora mellett robotolni (Ahogy azt már Ferdinand Celine megírta az Utazás az éjszaka mélyére c. regényében) , a Ford A Modell egy igazi ipartörténeti kincs. Megbízhatóságát tekintve elég annyit megemlíteni, hogy 1992 októbere és 1994 decembere között a chilei Hector Quevedo 35 000 kilométert megtéve Punta Arenasból Michiganig összesen kétszer kényszerült szervizbe, egyszer defekt, egyszer pedig váltóhiba miatt. Hogy a mai sablonautók valaha elérik azt, hogy hivatkozási alapként szolgáljanak már más kérdés, amelyre nyíilván nem mi, hanem unokáink fognak majd választ adni.