Felettébb hálás feladat egy ilyen terepjárólegendát fotózni. A sziklakert adott, az autó szép, s bár a Nap elbújt, attól még öröm minden képkocka a Land Roverrel. A Matchbox talán egyik legsikeresebb típusát 1987 óta gyártják megszakítás nélkül. Nem csoda, hiszen kézre esik, szép, a rugózása masszív és megmászik bármilyen akadályt, legyen az sziklakerti növény, rög vagy éppen sziklaorom. A nyugat Lada Nivája hasonló bájjal bír, mint az orosz testvér. Igazi munkásautó, erdészek, vadőrök, fakitermelők megbízható társa.
Terepjárónk az elsők közül került ki 1987-ben. Én a szerencsi búcsúban kaptam a rendszerváltás környékén, mikor bátyám a Ford Sierra XRi4-et. A makaói kisautót akkoriban három színben forgalmazták. Az első sorozat kék, a második fekete, a harmadik a képeken látható piros festéssel érkezett 1:62 méretarányban. A végtelenségig lehetne sorolni, milyen festéssel látták el a Ninety-t az elmúlt 32 évben egy biztos, a típust ma is gyártják és Makaó után megjárta a thaiföldi és kínai gyárakat is.
A mi piros Land Roverünk nem sokban tér el modern társaitól. A gallytörő rács maradt, a tető ugyanúgy műanyag, hogy az alváz még ma is fém, arra viszont nem vennék mérget! Az 1987-es változatból nem sajnálták az anyagot. Masszív fém alváz, erős rugózás ami még közel 40 év után is állja a próbát. Semmi sem hiányzik az autóról, még a vonóhorog is a helyén. A festék ugyan itt-ott lepattogzott és a kerekek is koptak már, összességében megkímélt Matchbox a Ninety. A fentieken felbuzulva ki is vittem a levegőre!
Azt hiszem megtaláltam a legjobb helyet a Land Rovernek, ahol igazán jól érezte magát!
Gyártó: Matchbox
Ország: Makaó, Thaiföld, Kína
Sorozat: 1-75
Gyártásban: 1987-2018
Méretarány: 1:62