Matchboxok közül sokáig a magyar Citroen S.M. töltötte be a rangidős szerepet, de a gyűjtemény bővültével mostantól a két év korkülönbséggel, 1969-ben gyártott Lotus Europát illeti meg ez a tisztség. A még Lesney cégér alatt gyártott rózsaszín Superfast Lotus játszott, de megkímélt állapotban került hozzám, egy ötven éves kisautóhoz képest még mindig remek formában.

matchbox lesney lesney products lotus lotus europa 1969
Lotus Europa 1969-ből

 

A kisautó nagytestvérét 1966-ban mutatta be a brit Lotus, mint hátsó-középmotoros GT sportautót. A kicsit szokatlan küllemű sportkocsi 1975-ig maradt gyártásban, s összesen 9230 darabot adtak el belőle. Fura külleme és eleganciája miatt kedvelt és keresett típus volt a milliomos gyűjtők körében, akik számára úgynevezett speciális változatokkal is kedveskedett a Lotus. Egyedi felnik, egyedi matricázás, erősebb motor és apróbb kényelmi változtatásokkal is rendelhettek Lotus Europát. Az autót egyébként hajtotta Renault és Ford motor is, 1.4 és 1.5 köbcentis lökettérfogattal. Könnyű szerkezete révén bőven elég volt ilyen kicsi motorokkal szerelni, hiszen így is megugrotta a 200km/h végsebességet és 9 másodperc alatt volt 100-on.

matchbox lesney lesney products lotus lotus europa 1969
Galéria

A Matchbox változat 1969-ben került piacra metálkék és rózsaszín festéssel. A kisautó még a brit alapító Lesney égisze alatt készült az első tűtengelyes Superfast szériában. Extravagáns festése és külleme mellett a Matchbox nyitható ajtókkal látta el a típus. Egy igazán igényes darabja a sorozatnak. Gyártását 1985-ben egy Super GT-s félig-meddig versenyautó kedvéért Kínában újraindították, habár már nem Lesney kerekekkel és a nyitható ajtókat is kispórolták belőle. Az eredeti Lesney változat bontatlan, dobozos és játszatlan állapotban akár 30 000 forintot is megérhet, egyébként 2000 forintnál kezdődnek a licitek a webes piactéren.