A nyolcvanas évek a motorsport talán legőrültebb korszaka volt. Rally Group B, GTO Class, Group 5 és még lehetne sorolni a mai szemmel extrém versenykategóriákat. De a legelvetemültebb ötlet kétségkívül az 1994-ben bemutatott, F1 motorral hajtott, és Alain Prost által "berepült" Renault Espace volt. Az ihletet persze ők is a nyolcvanas évekből kapták, hiszen a Ford már '84-ben megalkotta a grand prix motorral hajtott furgonját, a Ford Supervan 2-t. A sorozatban a Ford Transit aktuális típusát alakították át túrakocsivá, belepakolva egy minimum nyolchengeres Cosworth motort. Kisautónk a második generációs szuper Transitnak az 1:62 méretarányú kistestvére, melyet 1985-ben dobott piacra a Matchbox.
A Supervant promóciós céllal gyártotta a Ford, ezzel népszerűsítve kisáruszállító furgonukat. Az első generációs Transittal 1971-től egészen 1984-ig bolondították az autósport szerelmeseit. A második generációs járgány 1984-ben készült el Cosworth DFL motorral szerelve, melyeket normál esetben Le Mans vagy Group C nagy túraautókban alkalmaztak, de a Forma 1-ben is ezt a motorcsaládot használták. A felturbózott Transit amilyen szép volt, olyan sebes is, hiszen Silverstoneban 174mph végsebességet mértek egy teszt során. Azt azért illik megjegyezni, hogy nyilván nem az eredeti Transit alvázat és kasztnit használták, hanem egy Ford C100-as Group C versenyautó alapjaira húzták fel az üvegszálas Transit külsőt.
Kisautónk a Matchbox egy menő típusa, amelyet 1986-tól gyártottak egészen 1994-ig. A mi Supervanunk alvázán 1985 szerepel annak ellenére, hogy több meghatározó Matchbox oldalon is megkerestem a típust és mindenhol '86-ra lőtték be az első sorozatot. Rejtély, de lehet csak a makaói gyárban vicceltek meg minket. Az eredeti fehér-kék festésen kívül készült belőle több versenyautó festés is különféle valós szponzorokkal, de később a szirénával és villogóval szerelt változatban SWAT, mentő és tűzszerész típus is jelent meg. A kisautó külön érdekessége, hogy a belső nem került kidolgozásra és matt, átláthatatlan üvegezéssel szerelték a Fordokat.
Sajnos a festés itt-ott jelentősen lepattogzott, de még így is magára vonja a figyelmet a matt üvegek, a versenyautós forma és a spoilerezés miatt. A Supervan életútja a harmadik generációs Transittal ért véget 2001-ben. Több Supervant nem készítettek azóta.