Egyáltlán nem új keletű az elektromos autók fejlesztése. A villanymotor megjelenésével bizony már a 20. század elején is álltak elő akkumulátoros teherautókkal és furgonokkal, versenyre kelve a közutakat uraló belső égésű robbanómotoros Fordokkal, Mercedesekkel és más egyéb márkákkal. Az amerikai Walker Vehicle Company 1919-ben, 9 évvel a Ford T modell születése után rukkolt elő a Walker Electric Truckkal, mely inkább emlékeztetett egy ló nélküli szekérre, mintsem teherautóra. Micsoda idők! Benzines autók, gőzteherautók és villanyautók róják az utakat, az égen duplaszárnyas repülők és léghajók, a vasúton gőzmozdonyok! A modern technika hajnala, egy évvel a Nagy Háború után. A Matchbox 1985-ben állított emléket a legendás elektromos teherautónak.
Ha elég türelmes az ember, egész baráti áron lehet hozzájutni igényesen megőrzött külföldi járgányokhoz. Jómagam is addig kutakodtam, mígnem a postköltséget leszámítva roppant baráti áron jutottam hozzá egy bontott, de eredeti csomagolásában megőrzött típushoz. Feltételezem az Egyesült Királyságban nincs akkora értéke egy-egy Models of Yesteryear kisautónak, mint nálunk. Az eredeti ára is csupán 5,25 angol font volt, igaz 1985-ben. Gyönyörű, szinte új állapotban maradt meg. A Models of Yesteryear széria egy igazi különlegessége!
A Walker Electric Truck 1919-ben gördült le a chicágói Walker Vehicle Company gyártósoráról. Az 1 tonna terhelhetőségű autót elsősorban rövid utakra, üzletek közötti kisáruszállításra és a lovak kiváltására fejlesztették ki. 3,5 lovas villanymotor hajtotta, s egy töltéssel közel 50 mérföldet tudott megtenni. Sebessége nem haladta meg a 10 mph-t, emiatt nem volt sok rajongója. Ennek ellenére egészen 1942-ig gyártásban maradt, s külföldre is adtak el a típusból az Egyesült Királyságba és Új-Zélandra is. Igazi érdekesség, hogy a modellünkön szereplő Joseph Lucas Ltd. cégér egy brit birminghami székhelyű autóalkatrész gyártót idézi. A King of the Road a gyártó egy kocsikra és autókra szánt lámpacsaládját hirdeti.
Az elektromos autózás ma is foglalkoztatja a fejlesztőket, elég csak a Teslára gondolni, de ott vannak a német nagy márkák hibridjei és önálló elektromos járgányai is. Sőt, a Walker óta már Formula E is van és nyilvános töltőállomások. A Walker egy máig működő darabja pedig az új-zélandi Orion áramszolgáltató flottájának teljes értékű tagja a Nissan Leaf és Hyundai Ionics elektromos autók mellett.