Manapság elöntik a piacot a terepjárásra alkalmatlan "városi terepjárók" kezdve a BMW X-től a Peoguet 3008-ig. Szinte minden márka a műanyaggal felpumpált SUV-okkal próbál hódítani, még a Lada Nivaból is készült City, és itt fejezzük is be. Nem újkeletű a dolog, s bár a '80-as években még nem léteztek SUV-ok - s a fogalom, mint városi terepjáró sokkal inkább a "szabadidő autózást" jelentette - bő 40 évvel ezelőtt is születtek furcsa öszvérek az autóiparban. Ilyen a francia Matra, később Talbot hétvégi szabadidős autója, melynek a Simca 1100-tól megörökölt orrához hozzáhegesztettek egy kvázi Range Rover törzset és egy üvegvitrint. Az így kapott "terepjáró" a Matra Rancho, a limonádéval hígitott Range Rover. A Matchbox 1982-ben vette fel a palettára, s mivel szép idő volt, a sziklakertben is megfordult.
Az eredeti autót 1977-ben kezdték el gyártani és 1985-ig közel 58 000 darab készült belőle. Népszerű autó volt, mind megjelenése, mind kényelme miatt igazi közönségkedvencé érett Franciaországban. A többnyire poliészter és üveggyapot kasztnit könnyen hajtotta az 1.4 literes soros négyhengeres, de mondanom sem kell, ez terepre kevés volt. Pláne, hogy a Rancho mint a legtöbb személyautó szintén elsőkerékhajtást kapott, s terepjáró képességeit az extraként rendelhető csörlő sem javította. Sebaj, az autó így is szép karriert futott be szerethető formájának és kényelmének köszönhetően.
A Matchbox 1982 és 1985 között gyártotta 1:60 méretarányban. A kezdeti típusok még matricázás nélkül készültek kék és sárga alapfestésben, s csak később kerültek fel különböző feliratok a kisautókra. A képeken szereplő Matra Rancho 1992-ben gurult le a kínai gyártósor szalagjáról, matricázása alapján pedig tengerparti mentő szerepet sáznhattak neki. Egy igazi minőségi Matchbox volt a maga idejében, nyitható hátsó csomagtartó és kiváló minőségű rugozás jellemezte a kisautót. A régiségvásáron talált példány bár erősen megkopott, még mindig egyben van és a fotókon is jól mutat.
A Ranchot a bolgárok is gyártották majd később hamisították. A bolgár Matchboxok érdekessége, hogy nagyon sok színvariánssal és matricázással dolgoztak sőt, a Matra Ranchoból készítettek vonóhorgos változatot is, amelyhez lakókocsit lehetett csatolni. Az eredeti Matchboxoknál is drágább egy-egy bolgár lakókocsis változat, hiszen míg egy játszott Matra pár száz, esetleg ezer forintért beszerezhető, a bolgár hamisítványok 5-6 ezer forintnál kezdődnek.