A románok 1969-ben kezdték el gyártani a keleti blokk talán legellentmondásosabb autóját. A francia Renault 12 licenc alapján született meg a Dacia 1300, majd utódja, a cikkünkben is szereplő Dacia 1310. A 35 éven át gyártott autóból közel 2 000 000 darab készült. Volt aki szerette, de az aktív autósok inkább megvetették a hírhedten ócska és igénytelenül összerakott román népautót. A DeAgostini is elkészítette a maga Daciáját. A barna sedan 1:43 méretarányban készült, s a korábbi keleti blokkból származó modellekhez hasonlóan itt is adtak a minőségre és valósághűségre.
Az olcsóság a modellen is kellően átjön, elég csak a fekete műanyagalkatrészekre vetni pár pillantást. E tekintetben alapos munkát végzett a De Agostini! Ez persze nem mondható el a román nagytestvérről, melyet 1988-ban a hazai KERMI (ma TÜV) be sem akart engedni az országba. Ennek ellenére valahogy sikerült elfogadtatni az autót a baráti országokkal is, s nálunk is egy népszerű típussá avanzsálódott a Wartburgok és a Ladák között. Készült belőle kombi, pick up és kupé változat is.
A gyártása 2004-ben, a már modernizált 1310-zel ért véget. A Dacia a Renault csoport részeként ma is népszerű márka. A 1310 utódja, a Logan közkedvelt alacsony árfekvésű "újautó". Szerencsére nem sok köze van már az eredeti román csónakokhoz.