Korábban már odaítéltem a keleti blokk legszebb autója díjat a Wartburg 312-nek, de ha a Skoda Felicia kabrióra tekintek, elbizonytalanodok. A Skoda 1959-ben kezdte el gyártani a Feliciát Octavia alapokon azzal a nem titkolt szándékkal, hogy az Octaviával karöltve amennyire csak egy szocialista országnak lehet, meghódítsák a nyugati autópiacot. A csehek olyannyira nem bízták a véletlenre az export reklámhadjáratot, hogy a Felicia kabrió elődjéhez, a 450-es népszerűsítéséhez az akkori Miss USA-t, a gyönyörű Charlotte Sheffieldet is leszerződtették. Kétségkívül a szocialista autóipar egy igazán különös, szép és egyedi színfoltja volt a néhai Felicia.
Bár a motor teljesítménye lényegesen alulmúlta a nyugati elvárást a maga szerény 50 lovával, ennek ellenére kifejezetten slágerautó volt az export országokban. A keleti blokk országai közül csak csekély számban szállítottak Lengyelországba és Magyarországra, lévén a nyugati exporton többet lehetett kaszálni, itthon pedig a szocialista berendezkedés egyébként sem adott volna teret a drága kabriónak.
A DeAgostini kisautója gyönyörű elméket állít a nagytestvérnek. A pirosban pompázó modellen minden a helyén van és igazán apró részletek is kevehetők, kezdve a feliratoktól a belső térig. A króm lökhárítók, tükrök, a hűtőrács gyönyörűen fénylett ebben a nyári napsütésben. Éppen itt volt az ideje még a jövő hétre ígért viharos időjárás előtt megforgatni a csehszlovák kabriót.