Bármilyen hihetetlen is, a DeAgostini szerint a Skoda 120L még mindig Csehország 4. legnépszerűbb autója. A Skoda a poszt-szocialista márkák talán legsikeresebb típusa, hiszen sok más gyártóval ellentétben ők ügyesen túlélték a rendszerváltást, s ma már a Volkswagen alapjain minőségi autónak számítanak az újkori gyártmányok. A Skoda persze az átkosban sem panaszkodhatott, hiszen a keleti blokk legnagyobb számban exportált autója volt. A 120-as sorozat az Egyesült Királyságban kifejezetten szép karriert futott be szocialista autóhoz képest, s versenyváltozatai közkedvelt raliautóként is bizonyítottak. A '76 és '90 között gyártott száhuszasok bár nem éppen a hencegők autói voltak, de farmotor ide-oda, még mindig megbízhatóbbak és olcsóbban voltak, mint a Dacia vagy egyéb szocialista féltestvérei.
A BMW és a Ford után talán a Skoda a legtöbbet bemutatott márka a Kisautó Magazin hasábjain. Volt már vendégségben a DeAgostini gyártásában a 100-as, a Felicia és Matchboxként 130LR brit raliváltozata is. Ezúttal a DeAgostini Régi Idők Legendás Autói sorozatának 5. számában megjelent 120L-t kaptam lencsevégre. A modell hozza az elvárt minőséget, s a méretarány keretein belül egészen részletes, és a jellemző trapéz hátsólámpa is szépen kivehető.
A Skoda nem hagyott fel a farmotors megoldással, s a hátsókerék meghajtásból adódóan a 120L sem volt épp kezesbárány nagyobb sebességtartományban. Igaz ki akarta az autó határait feszegetni az átkosban!? Fő előnye sokkal inkább a kényelem volt és más szocialista autókhoz képest megbízhatóbb mivolta. A több mint 1 000 000 legyártott 120L-ből jutott Nagy-Britanniába, Finnországba, Kanadába, de még Új-Zélandra is. A hivatalos utód, már elsőkerekes, frontmotoros Favoritnak köszönhetően a németek felfigyeltek a Csehszlovák márkára, s a '90-es évek közepén a Volkswagen csoport fel is vásárolta. A Skoda, mint autómárka méltán büszkesége Csehországnak.