A márciusban bemutatott zöld Ikarus Coach esetében hibásan az Ikarus 325 midibuszt jelöltem meg nagytestvérnek, holott a Matchbox kisautója közelebb áll a 385-ös és a 386-os típusokhoz. Mentségemre legyen szólva, a Matchbox nem jelölt meg típust, csupán Ikarus Coachnak nevezte el a buszt, amely egyébként a Matchbox egyetlen magyar ihletésű kisautója. A 385 és 386 típusok mind méretükben, mind külső jegyekben közelebb állnak kisautónkhoz.

matchbox magyar ikarus ikarus coach 1986 macau
Ikarus Coach 1986-ból

 

A 385 és 386 típusok a nyolcvanas évek  végén készültek az Ikarus gyárban, ez utóbbiból még klimatizált, kényelmes forgatható fotelekkel szerelt konferenciabusz is készült. A 300-as család a rajongók szerint a legszebb Ikarusokat vonultatta fel, s bár ígéretes fejlesztések vették kezdtetét, a rendszerváltás utáni zürzavar kivégezte ezt a sorozatot is a gyárral együtt. Csupán 1059 darab készült a háromszázasokból.

matchbox magyar ikarus ikarus coach 1986 macau
Galéria

A Matchbox kisautója a 385-höz áll a legközelebb, hiszen a modellen is látszik, hogy a hátsó ajtó a 386-ossal ellentétben már a tengely mögött kapott helyet. Minden más részletében viszont abszolút keverék a kisbusz így nem csoda, hogy csak simán Ikarus Coach elnevezést kapott. A Matchbox egyébként roppant sikeres busza volt, hiszen 1986-tól 2004-ig gyártották. A képeken szereplő krém festésű, Ikarus logós busz pedig az első promóciós sorozatból való 1986-ból, Makaóból.