A Lotus extravagáns de még megfizethető nyitott sportautójának játék változatát 1971-ben kezdte el gyártani a Matchbox. Hogy a magyar hamisítvány pontosan mikor látta meg a napvilágot, az más kérdés. Egy biztos, a solymári PEMÜ/Hobby Cars Model, ahogy a Planet Scout esetében, úgy a Lotus Super Sevennél is kiváló munkát végzett, ami a másolást illeti. Külön érdekesség, hogy nem csak a sólymári Hobby Cars, de a dunakeszi Metalcar is hamisította. A brit nagytestvér 1953-ban látta meg a napvilágot, modellünk pedig a 4. generációs, 1970-től 1973-ig gyártott utolsó sorozatnak állít emléket.
A Lotus Super egy igazi roadster, amely az autópiacon a brit viszonyokhoz képest egy megfizethető alternatívát jelentett mind az országúti vagányoknak, mind a clubman hobbista versenyzőknek. A frontmotoros, hátsókerekes kabrió-roadster pehely súlya és 1.6-os vagy 1.7-es benzines motorjának köszönhetően alig hét másodperc alatt gyorsult 100km/h-ra, felfüggesztése és alacsony súlypontja pedig ideális volt akár versenyautónak is. A briteknél rendszeresített Clubman amatőr versenysorozatban szép számmal fordultak meg anno Lotus Superek a formula járgányok között. Ez ma sincs másképp, hiszen utódja a Caterham töretlen népszerűségnek örvend mindmáig.
Az eredeti Matchbox verzió 1971 és 1977 között szerepelt a kínálatban két féle festéssel és matricázással. A magyar másolat valamikor kicsit később kerülhetett a trafikok polcaira, jóval több festéssel, de olcsóbb kivitelezéssel. A mi kisautónk történetére nem emlékszem már, s bár a szélvédő már hiányzik, az autó egyben van, s letagadhat jó pár évet abból a megközelítőleg 30-40-ből.