A cikkben szereplő kisautó talán az egyik legmegviseltebb darab a Matchboxok között. Mentségemre legyen szólva, már ilyen állapotban találtam anno gyerekkoromban. Emiatt valahogy mindig is kilógott a sorból. Kopottsága ellenére egy erős darab, hiszen ma is egyben van, s bár a szegecselés már picit engedett, a tűtengelyek sértetlenek. A Ferrari 308 GTB-t 1981-ben dobta piacra a Matchbox, gyártották Angliában a Lesney cégére alatt, de később Makaóban gördültek le a gyártószalgról.
Ezzel a Pioneer festéssel 1985-ben kezdték el gyártani. Az első széria még egyszerű Ferrari vörösben tündökölt, utcai változatként. A kék-fehér-piros versenyfestésen túl kapott piros-fekete-sárga, kék-fehér-naracs színkombinációt, de készült egyszínű fehér és sárga változatban is. Mi több, a rövid életű és rendkívül csúnya Laser kerekekből is kapott 1986-ban. A kisautó érdekessége, hogy hasonló módszerrel oldották meg az összeszerelését, mint a Sterlingnek, hiszen itt is az alváz és a karosszéria közé ékelték be a középső színt adó műanyag elemet, amely a kisautó beltere és egyben a díszcsík is.
Sajnálom, hogy ilyen kopott állapotban maradt meg, mert egy nagyon szép kisautó lehetett új korában. Dehát melyik Ferrari nem az! A 308 GTB még magán hordozza a '80-as évekre jellemző szögletes vonalvezetést, a rejtett erőt, huncutságot és eleganciát. A 308 egy igazi '80-as évekbeli legenda, hiszen a GTS és GTSi változatokkal maga Tom Selleck, mindenki Magnumja üldözte a gonosztevőket vagy csak krúzolt lazán hawai ingjében, miközben Higgins az összes körmét lerágta egy-egy megoldatlan bűneset kapcsán.