A BMW legendás márkakupájában azon kívül, hogy tucatnyi korabeli F1 sztár szerepelt, még maga Andy Warhol is tervezett festést. Az M1 ProCar a BMW saját márkakupája volt, s bár alig húzott ki két évet, a versenycélokra átalakított M1-es BMW-k miatt máig legendás és szeretett sorozatként emlékeznek rá a motorsport szerelmesei. A széria 1979-ben és 1980-ban futott az F1 amolyan betét/bemelegítő futama ként. Az sem volt ritka, hogy aktív F1 versenyzők is rajthoz álltak egy-egy BMW M1 volánja mögött, amolyan bemelegítés képpen. Nem véletlen, hogy a két ProCar bajnok is közülük került ki Niki Lauda és Nelson Piquet személyében. A Matchbox pár évvel később, 1983-ban állított emléket a BMW ma már kultikus szériájának és vagány versenyautóinak.
Az M1 BMW-k érdekessége, hogy a bajorok eredetileg a Lamborghinivel összefogva tervezték, s a fő cél egy homologizált versenyautó megépítése volt. Persze az olasz-német házasság ritkán szerencsés, így a BMW végül egyedül folytatta a fejlesztést, s 1978-ban utcai sportautóként dobta piacra. Összesen 453 darab készült belőlük, ezáltal a bajor gyár egy igazán egyedi és különleges típusa, nem beszélve a klasszikus sportautókra jellemző középen elhelyezett motorról, amely valljuk be mutat némi rokonságot a Lamborghinivel. A BMW pár évvel később saját márkakupát indított a típusnak M1 ProCar néven, de nem sikerült különösebben népszerűsíteni a típust, a versenyszéria 1980-ban megszűnt, a gyártást pedig 1981-ben leállították. Az utcai változat ma alaphangon 600 000 eurót kóstál, nem hiába.
A Matchbox 1983-ban kezdte meg az M1 gyártását egy klasszikus BMW Motorsport színekben pompázó változattal. Később készült belőle fekete, piros, sárga és narancssárga is, valós szponzorokkal díszítve. A képeken szereplő versenyautó 1986-ban gördült le a makaói gyártószalagról klasszikus Superfast kerekeken. Hogy létező versenyfestést kaptak e a kisautók sajnos nem sikerült kiderítenem. Egy biztos, a hivatalos ProCar sorozatban nem szerepelt a mi kisautónkhoz hasonló, ez persze nem zárja ki, hogy később az ADAC által rendezett szériában ne tűnt volna fel hasonló. A Matchboxnak 1000-2000 forint körül tendál a piaci ára. A versenyautón kívül a Matchbox készített utcai változatot is. Ez utóbbiak valamivel drágábbak és nehezebb hozzájuk jutni. A kis sárga BMW jól viselte az elmúlt 33 évet, s bár alaposan megkopott, még mindig szerethető versenyautó és lazán versenyre kelhet a korábban már bemutatott Ferrarival vagy Buickkel.